Monday, April 2, 2018

Kisah Dash 2 Burning Sun

Kisah Dash 2 - Burning Sun

  Ingat tak watak budak gempal dalam siri animasi Dash Yonkuro,yang mempunyai semangat yang tinggi ketika berlumba,siapa tak kenal namanya Dankuro Toda yang memiliki kereta dash 2 berwarna hijau dengan tayar tajam menusuki ruang tanah perlumbaan.
  Memiliki dash 2 apabila Encik Sumeragi membentuk kumpulan Dash Warrior,dengan badan kereta yang kuat dan teguh diantara kereta dash warrior yang lain diwaktu itu.
  Seperti kereta yang lain,dash 2 memiliki chasis yang unik yang dibuat dari carbon poly yang membuatkan struktur kereta lebih teguh,dan membolehkan Tankuro menukar gear set tanpa membuka body kereta dan mempercepatkan proses penukaran gear sewaktu berlumba.
  Namun sewaktu berlumba dengan kereta Crimson glory,Tankuro telah memodifikasi keretanya ke motor bahagian depan iaitu FM machine dan telah diberi nama baharu Neo Burning Sun,dan selepas itu Tankuro memiliki sebuah lagi kereta baharu yang bernama God Burning Sun yang muncul didalam manga Hyper Dash Yonkuro,bagaimanakah nasib kereta asalnya dash 2 burning sun,kita tidak tahu sebab ia masih kekal misteri hingga kehari ini.

No comments:

Post a Comment